Over ons

Scouts Ieper is een vereniging van vrijwilligers die zich inzet voor de jeugd van Ieper en omstreken. Wij organiseren wekelijks activiteiten voor kinderen tussen 6 en 18 jaar. In de schoolvakanties gaan we op weekend of op kamp.  Wij schenken hierbij aandacht aan de waarden en normen van scouting: zelfwerkzaamheid, engagement, medebeheer en dienst & ploegwerk.
Scouts Ieper maakt deel uit van het verbond Scouts & Gidsen Vlaanderen.

Scouts Ieper bestaat uit verschillende geledingen.

• De Sint-Martinusgroep komt overeen met de eigenlijke jeugdbeweging die bestaat uit een 180-tal leden en een 30-tal leiding.
  • Voor de meer praktische zaken zoals onderhoudswerken aan de lokalen worden wij bijgestaan door VZW Scouting Ieper.
  • Ons oudercomité Scouco vormt de schakel tussen ouders en leiding en staat ons graag bij met raad en daad.
  • De scouts is ook een ontmoetingsplaats voor onze oud-leiding, de Zwaardstam. Ook onze Papascouts komen op regelmatige tijdstippen samen. De Zwaardstam, de Papascouts helpen de leiding graag een handje waar nodig.