Kapoenen

Leeftijd:

7 - 8 jaar (1e en 2e leerjaar)

De tak

De Kapoenen zijn de jongsten van onze scoutsgroep. Ze vergaderen (tenzij anders vermeld) elke zondag tussen 9u30 en 11u45. Samen met hun leiding gaan Kapoenen op verkenning in de stad of spelen ze spelletjes in het groen. Bij slecht weer blijven de Kapoenen in de scoutslokalen voor een knutselvergadering of een andere leuke binnenactiviteit. Vergaderingen starten en eindigen normaliter in de scoutslokalen.

Naast de gewone zondagse vergaderingen zijn er voor de Kapoenen volgende 4 grotere activiteiten.

• De Kapoenen beginnen het scoutsjaar met het Vriendjesfeest. Op deze startvergadering zijn naast alle Kapoenen van vorig scoutsjaar ook nieuwelingen welkom. Nieuwe Kapoenen kunnen ook op andere momenten in het jaar toetreden.
  • In de kerstvakantie wordt er een kerstactiviteit georganiseerd.
  • In de paasvakantie gaan de Kapoenen op een 3-daagse paastocht.
  • Tenslotte gaan de Kapoenen samen met de Welpen in de zomervakantie 5 dagen op kamp ergens in België.

Soms wordt een gewone vergadering vervangen door een extra dagactiviteit. Alle activiteiten voor de Kapoenen plus de contactgegevens van de Kapoenenleiding zijn hieronder terug te vinden.

Takkalender

Kampboekje grootkamp 2023 kapoenen