Papascouts

De papascouts

De Papascouts (afgekort PPS) zijn oud- scouts en scoutsgerelateerden. De PPS werd opgericht om de VZW Scouting te ondersteunen in raad en daad. Tot op vandaag is niet het verwonderlijk dat een groot deel van de vaste kern van de VZW papascouts zijn. Het verhuur van de lokalen draait ook grotendeels op de PPS. Zij doen ook goede werken, zoals onbaatzuchtige hulp aan levensloop. Zij helpen ook actief mee aan activiteiten ten voordele van de VZW zoals de 100 km van Ieper en Lekkertrek. Zij voeren de scoutsleuze ‘Weest paraat’ hoog in het vaandel. De papascouts zijn ook een vriendengroep die elkaar regelmatig ontmoet in hun cafeetje, de Baden Powellclub. Sinds vele jaren gaan zij in juli vijf dagen op kamp naar Belloy Saint- Léonard. Dit is voor hen zowat het hoogtepunt van hun samenzijn. Daarnaast ontmoeten ze elkaar, samen met hun partners op hun Logboekavond, de nieuwjaarsreceptie, en het Lichtmisdiner.