Leiding

Leeftijd:

18 jaar (6e middelbaar)

De tak

De leidingsgroep bestaat uit een 30-tal enthousiaste leiders en leidsters tussen de 18 en 24 jaar. De leiding staat in voor de dagdagelijkse werking van onze jeugdbeweging. Ze organiseren vergaderingen, tochten en kampen voor de leden.

De leiding wordt bijgestaan door de vt'ers, een groep oud-leiding die nog steeds actief zijn binnen de Sint-Martinusgroep en die af en toe eens inspringt bij het leiden van vergaderingen en meegaat op tochten en kampen als foerier (kok).

Leiding en vt steken daarnaast ook de handen uit de mouwen voor het organiseren van geldinzamelacties voor de Sint-Martinusgroep en de VZW Scouting Ieper.  Soep op de stoep, Scouders de Conquest of Ypra zijn hier voorbeelden van.

Sommige leiding en vt gaan daarnaast nog extra engagement aan:

• als materiaalmeester (verhuur en beheer van ons kampeermateriaal)
  • als verantwoordelijke voor de subsidies (papierwerk subsidies in orde maken)
  • als verantwoordelijke voor verzekeringen (behandelen van verzekeringsaanvragen)
  • als verantwoordelijke belastingen en mutualiteit (uitreiken  attesten belastingen en mutualiteit)
  • als takverantwoordelijke (binnen een tak alles in goede banen leiden)

De groepsleiding staat aan het hoofd van de leidingsgroep. Ze neemt het voortouw bij de organisatie van activiteiten en stuurt bij waar nodig. Regelmatig wordt er een groepsraad georganiseerd. waaroop de leiding gezamelijk actuele thema's binnen de jeugdbeweging bespreekt. Uit dit overleg wordt dan de nodige conclusies getrokken.

Voor algemene vragen kan er gemaild of gebeld worden naar de groepsleiding. Zie Contact

Voor specifieke vragen kunnen de takverantwoordelijken gecontacteerd worden. De contactinformatie van elke tak kan gevonden worden op de webpagina van iedere tak: KapoenenWelpenRoelandParsivalGiversJin.

Een overzicht van al onze leiding en vt is hier te vinden