Parsival

Leeftijd:

13 - 14 jaar (1e en 2e middelbaar)

De tak

De Parsival is de eerste van de hogere takken en vergadert elke zondag (tenzij anders vermeld) tussen 14u30 en 16u45. Vergaderingen starten en eindigen normaliter in de scoutslokalen. De Parsivallers krijgen nu en dan al eens een uitdagendere activiteit voorgeschoteld van hun leiding. Ze leren samenwerken en met elkaar omgaan.

Naast de vergaderingen op zondag zijn er ook volgende grotere activiteiten.

• Net als de jongere takken start de Parsival het scoutsjaar met de tweedaagse overgangstocht.
  • In de kerstvakantie organiseert de leiding een kerstactiviteit
  • In de paasvakantie gaan de Parsivallers op een 3-daagse paastocht.
  • In de zomervakantie (eind juli) gaan ze net als de Roeland 11 dagen op tentenkamp in Frankrijk.

Soms wordt een gewone vergadering vervangen door een extra dagactiviteit. Tijdens de examenperiodes worden de vergaderingen verplaatst van zondagmiddag naar de vrijdagavond. Alle activiteiten voor de Parsival plus de contactgegevens van de Parsivalleiding zijn hieronder terug te vinden.

Takkalender

Kampboekje grootkamp 2023 parsival