Quanta costa?

Hieronder geven we een overzicht van de kosten die een scoutsjaar met zich meebrengt. De leiding engageert zich met veel plezier voor verschillende inzamelacties zoals onze soepverkoop in november om zo scouting betaalbaar te houden voor iedereen. Verder kan het ook goed zijn te weten dat:

• Via de mutualiteit en de belastingen een aantal kosten gerecupereerd kunnen worden. Meer info is hier te vinden.
  • Ouders die het financieel minder breed hebben een beroep kunnen doen op het verminderd lidgeld en fonds op maat. Meer info op deze webpagina

Inschrijvingsgeld

Aansluiten bij onze scoutsgroep kost 35 euro (volledig jaar). Leden die na 1 maart aansluiten betalen nog 17 euro. Het inschrijvingsgeld wordt integraal doorgestort aan het verbond. Scouts & Gidsen Vlaanderen gebruikt dit geld onder andere voor het bekostigen van de verzekering van de leden.

Tochten en kampen

Afhankelijk van de tak (Kapoenen, Welpen, RoelandParsival, GiversJin) wordt er per jaar één of meerdere keren op tocht en op kamp gegaan. De prijzen voor deze tochten en kampen liggen min of meer vast.

• De overgangstocht in het 3e weekend van september kost 20 euro.
  • De paastocht in de paasvakantie kost 35 euro.
  • de prijs van het kamp (eind juli, zie agenda) hangt af van veel factoren, zoals het geschatte aantal leden, hoe duur,ver en afgelegen de kampplaats is. Wij verwachten ongeveer 13 euro per dag per persoon voor de RoelandParsival en Givers en 18 euro per persoon per dag voor de  Kapoenen en Welpen omwille van de duurdere locatie (gebouwen ipv tenten).

Vergaderingen

Heel af en toe wordt een gevraagd een extra centje mee te nemen naar de zondagse vergadering als er bijvoorbeeld geschaatst wordt. Maar dit is zeker een uitzondering.

Scoutsuniform

Wij dragen een scoutshemd, een scoutsdas en een groene broek. Meer details over het scoutsuniform zijn hier te vinden. Het beige scoutshemd, de groene korte/lange broek en de dasring kunnen aangekocht worden via De Hopper. Op de webshop zijn ook de prijzen van deze items te vinden.

De scoutsdas is enkel te koop via de leiding. Deze kost 8 euro.

Andere benodigdheden

Als lid van de scouts zul je ook nog een aantal andere zaken nodig hebben om op tocht en op kamp te gaan. Een slaapzak, matje, gamel, bestek, zaklamp en eventueel een zakmes zijn het voornaamste aankopen.